۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

گزارشی از زندانهای ایران

گزارشی از زندانهای ایران

به کدامین گناه به قتل رسیدند

هشت نفر از زندانیان زیر اعدام که در تاریخ 19/4/1391 به سلولهای انفرادی برای اعدام برده شده بودند
روز 22/4/1391 از ساعت 5 تا 7 صبح به دار آویخته شدند این هشت نفر که دو نفرشان 32 و 35 ساله بودند و بقیه از 18 تا 23 سال داشتند. کسانی که برای فرار از گرسنگی ، فلاکت در سایه نبود کوچکترین امکانات کار و زندگی مجبور به حمل مواد مخدر شده بودند. در کشوری که برخی از سران آن روزانه 2500 تن مواد مخدر وارد و خارج می کنند  و در این راستا میلیارد ها تومان سود به جیب می زنند در امنیت کامل به سر می برند وبه جای آنها و به دست خود و عوامل آنها  کسانی مجازات می شوند که جزء فقیرترین ، بی آینده ترین  چپاول شدگان جامعه هستند .

اسامی هشت نفر اعدام شده عبارت است از:

1-رسول خیری 2- محمدعلی میرصمدی 3- خدارحیم خاش که فقط 20 سال داشت  4- خدانظر نوروزی  5- داود عامری  6- محمود صفوئی  و دو نفر خانم از بند زنان بودند.

لازم به ذکر است از 21 اردیبهشت تا 22 تیر در زندان یزد 24 نفر اعدام شدند که بنا به اخبار موثق در هفته دیگر نیز تعدای را اعدام خواهند کرد . همه این جان باختگان بنا به گفته خودشان از بیکاری و ناچاری و در شرایط ناسالم زندگی و اجتماع دست به حمل مواد مخدر زده بودند . محمدعلی میر صمدی یکی از اعدام شدگان در این باره گفت بعد از این زن و بچه هایم چگونه خواهند ماند؟ من از گرسنگی دست به این کار زدم، تمام زندانیان در این زندان از نهادهای حقوق بشری تقاضای رسیدگی به عملکرد رژیم در مورد اعدامهای بی حساب و کتاب دارند. که اگر جلو اعدامها گرفته نشود بنا به اخبار موثق برخی از قاضی ها و رئیس قوه قضاییه رژیم به تازگی در رابطه با دزدی و زنا تقاضای صدور مجوز ویا تصویب قوانین لازم جهت  اعدام از سران رژیم کرده اند .

در ادامه گزارش فوق آمده است :

 که دربند3 زندان مرکزی یزد 126 نفرزندانی است، از 126 زندانی بند فوق  26 نفرشان زیر اعدام هستند. که نامشان عبارت است از :
1- حسن امیری فرزند عبداله 2- علی بالای میدان فرزند ظاهر 3-  مهدی شهردادی 4- کروکار دست مردی 5- بهزاد اسدی 6- کیومرث بابایی7- جمال علی پور فرزند عوض 8- باقر حاتمی 9- حکیم ناروئی فرزند حضیر 10- مسلم آبادیان فرزند حیدر  11- محمد پورهمدانیان فرزند کاظم  12- علی پور همدانیان فرزند صمد 13- محمدرضا محمدی 14- محمد حسین خالق آدی 15-بهمن ثمربخش فرزند محمد رحیم 16- محمد علی اسماعیلی فرزند رضا  17- حسین علس خشنود 18-صابر شاهیر فرزند نادر 19- محمد سبزگزی 20- کیانوش فلاح فرزند محمد علی 21- باگوی گلوئی فرزند جانش 22- گل محمد عزیزی 23- محمد نورتیغه ای فرزند سلطان محمد 24- محمدرضا میر خمره 25-محمد یعقوی ثمربخش 26-  نام نفر 26 بدستمان نرسیده است.
همچنین گفته شده است که تمامی سالن ها ، راهروها و اطاقهای زندان مرکزی یزد را دوربین های مدار بسته نصب کرده اند که هر گونه آزادی از زندانیان سلب شده است.

گزارشی از زندان اهواز :

هم چنین بنا به گزارش دیگری امروز  در زندان اهواز به 9 نفر از فعالین ملی خوزستان حکم داده شد . در بین آنها 6 نفر را به اعدام محکوم کردند یک نفر به 20سال و یک نفر به 6 سال و یک نفر نیز به 5 سال زندان محکوم شدند.

گزارش دیگری حاکی است :

در زندان مرکزی تبریز کمیته ای تشکیل شده به نام کمیته امنیت. این کمیته برای کنترل زندانیان در داخل زندان تشکیل شده است این کمیته معمولا" کار و دستوراتی که از طرف افسر نگهبان صادر می شد مانند خاموشی و تغییر زمان خاموشی ،تغییر تایم مخابرات ،چگونه رفتن به ملاقات و... بودند اکنون همه را کمیته امنیت کنترل و برنامه ریزی می کند این نشان می دهد که چگونه در گذشته هر کس سلیقه ای عمل می کرده است و همچنین قسمتهای مختلف و سازمانهای مختلف حاضر در زندانها چگونه با هم اختلافات شدیدی داشتند .
در ضمن کلا" و ضعیت زندان و نگهداری ساختمان و تجهیزات مانند حمام و مهتابی ها که در بند یا چیزهای دیگری که در بند خراب می شوند پولش را از زندانیان می گیرند، یعنی مجبورشان می کنند هزینه نگهداری و بازسازی زندان را بپردازند .
پس از تشکیل کمیته فوق فعلا" فشارهای ظاهرا" کم شده است . اما در واقع کنترل و فشار ها را این کمیته در حال سازماندهی و برنامه ریزی سیستماتیک است.



فریده جعفری
28/4/1391

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر