۱۳۹۱ مرداد ۲۲, یکشنبه

همدردي با مردم آذربايجان به مناسبت زلزله اهر، هريس و ورزقان


همدردی با مردم آذربايجان به مناسبت زلزله اهر، هريس و ورزقان



بار ديگر زلزله قسمتي ازكشور ما را لرزاند و اين بار بخشي از مردم اهر،‌هريس و ورزقان را دچار خسارات فراوان كرد. پس از زلزله خونبار رودبار، بم در ايران و زلزله ويرانگر وان در تركيه، اين زمين لرزه نيز بسيار ويرانگر وخسارت بار است. مانند تمام حوادث طبيعي ديگر در اين زلزله نيز، زحمتكشان و مردم بيشترين خسارات را متحمل مي شوند و سرمايه داران كمترين زيان را مي بينند زيرا كه مردم زحمتكش در خانه هاي بدون استحكام زندگي مي كنند و به قول شهريارشاعر آذري
پايه هاي كلبه ي من چون دلم لرزان و ريزان        ليكن اسطبل فلاني پايه استبر دارد
و تاسف بارتر آنكه، درحالي كه ايران منطقه اي زلزله خيز است وهرازچندگاهي بخشي از مردم ما قرباني آن مي شوند، اما هنوز كوچك ترين حركت اساسي در جهت مقابله و جلوگيري ازخسارات وارده بر اثر اين امر طبيعي نشده است.
بنا به گزارش ها تا كنون صدها تن ازمردم اين منطقه كشته و هزاران نفر بي خانمان شده و بسياري نيزهنوز كمكي دريافت نكرده اند. در چنين شرايطي، كمك هاي ساير زحمتكشان، هر چند ابتدايي مي تواند در نجات زندگي زلزله زدگان بسيار موثر باشد.
كانون مدافعان حقوق كارگر اين فاجعه را تسليت گفته و بنا بر منشور خود، خواهان حركت مردمي در جهت حمايت از كارگران و زحمتكشان زلزله زده و مشاركت و حضور فعالانه در سازماندهي كمك هاي مردمي و اداره ي امور كمك رساني توسط خود مردم است تا اين كمك ها به طور واقعي به دست زلزله زدگان برسد. اين ياري رساني در اين مقطع به زلزله زدگان كمك خواهد كرد تا توان از دست رفته خود را بازيابند و بتوانند در امر بازسازي ويراني ها، خود نظارت و مشاركت فعال داشته باشند. تنها دراين صورت است كه اين كمك ها مي تواند زندگي از دست رفته زلزله زدگان را تا حدي جبران كند.
كانون مدافعان حقوق كارگر تلاش هاي خود را براي كمك به زلزله زدگان آغاز كرده و آن را پيگيري خواهد كرد.
22مرداد 91


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر