۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

درس­های انقلاب ۵۷ برای تغییراتِ امروز در ایران




درس­های انقلاب ۵۷ برای تغییراتِ امروز در ایران
۲۲ فوریه ۲۰۱۳ ـ ساعت ۱۸ـ پیانوفابریک بروکسل

دوستان و رفقا، شما را دعوت می‌کنیم تا روز ۲۲ فوریه ساعت ۱۸ در مجتمع پیانوفابریک، به بررسی موضوع "درس­های انقلاب ۵۷ برای تغییرات امروز در ایران" بپردازیم. در دورانی به سر می‌بریم که ظاهرا سرنوشت مردم ایران میان منافع و تصمیمات قدرت­های بزرگ سرمایه­داری و جناح­های رنگارنگِ رژیمِ اسلامی قرار دارد. ۳۴ سال از حکومت اسلامی که با پشتوانه­ی سازش و همراهی با قدرت­های بزرگ و سرکوب خونینِ مبارزات انقلابیون، دگر‌اندیشان، کارگران، زنان، دانشجویان و ... و بازگشت جامعه به عقب می­گذرد. اما این تجربه‌ی تلخ درس­های زیادی برای تغییراتِ آتی برای‌مان باقی گذاشته است که باید به بحث و گفتگو گذاشته شود. امروز که تمام جنایت‌پیشگان دیروز ادعای جایگزین‌سازی برای جمهوری‌اسلامی دارند باید به همتِ نیروهای پیش‌رو، مردمی و جدی این تجربیات را فراگیر کنیم. وظیفه‌ی ماست که سرنوشتِ مردم ایران را از بازی و مبادله­ی منافع ارتجاعیون و قدرت­های بزرگ سرمایه‌داری به­درآوریم. جلسات بحث و گفتگو، هم­فکری و چالش نظری می­تواند گام کوچک، اما موثری در این راه باشد. از این رو شما را دعوت می­کنیم که در این برنامه شرکت کنید.
ما در این برنامه ضمنِ تماشای فیلم­های کوتاهی از اتفاقات پیرامون انقلاب ۱۳۵۷و پس از آن، به بحث و تبادلِ‌نظر جمعی خواهیم نشست. حضور دوستان غیرایرانی و آشنایی با نظرات آن­ها نیز قطعاً بر غنای برنامه خواهد افزود، برای این منظور بحث‌ها به دو زبان فارسی و فرانسه پیش خواهد رفت.
تلاش ما این است با همراهی دوستان علاقمند در این برنامه، شعرخوانی و موسیقی زنده نیز داشته باشیم.
 همچنین کمیته­ ی ما در این فرصت پیشاپیش شما را در جریان برنامه‌های آتیِ خود قرار می‌دهد:
سومین جمعه­ ی ماه مارس (۲۰۱۳.۰۳.۱۵) ساعت ۱۸ برنامه­ ی ویژه ­ی "روز جهانیِ زن"
 جزئیاتِ این برنامه­‌، سخن­رانان و ... را به زودی در اختیار شما دوستان قرار خواهیم داد. این برنامه ­ها به روالِ همیشه سومین جمعه هر ماه­ در پیانوفابریک برگزار خواهد شد.
 زمان: جمعه ۲۲ فوریه، ساعت ۱۸
مکان: سالن کازابلانکا (۲) در پیانوفابریک – خیابان فورت شماره ی ۳۵ – سنت ژیل
PIANOFABRIEK) Casablanca II) Rue du Fort 35, 1060 Saint-Gilles
نزدیکترین ایستگاه مترو: ترام‌های شماره ۳ و ۴ و ۵۱ ایستگاه  Parvis de Saint-Gilles

کمیته‌ی دفاع از مبارزات مردم ایران - بلژیک
کمیته‌ی جوانان بلژیک
۰۴۸۶۴۸۴۳۶۵
http://committeebe.blogspot.be         committeebe@gmail.com         

توجه: از ماه اکتبر، کمیته­ی دفاع از مبارزات مردم ایران – بلژیک و کمیته‌ی جوانان بلژیک؛ در سومین جمعه­ی هر ماه، ساعت ۱۸ در سالن شماره­ی (۲) کازابلانکای پیانوفابریک جمع­نشینی خواهد داشت و تلاش می­شود که با هم­کاریِ شما عزیزان، برنامه­های متناوبی اجرا شود. از علاقه­مندان خواستاریم برای ارائه­ی پیشنهادات، مباحث سیاسی، اجرای برنامه­های فرهنگی - هنری با رفقای کمیته تماس حاصل کنند.  شما می توانید برای سوال یا دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن تماس: ۰۴۸۶۴۸۴۳۶۵ با ما در تماس باشید؛ و دوستانی که برای شرکت در این برنامه نیاز به «پرستار بچه» دارند می‌توانند پیش‌تر از طریق تلفن ما را در جریان قرار دهند تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. به امید دیدارتان 
--------------------------------------------------
Les leçons de la révolution 1979
pour les changements aujourd'hui en Iran
le Vendredi 22 Février 18 h au Pianofabriek – Bruxelles

Ami(e)s et camarades, nous vous invitons à discuter et échanger à ce propos ;
nous sommes aujourd'hui dans une situation telle que le devenir de l'Iran est à la fois dans les mains du grand pouvoir impérialiste et dans celles des différentes branches du régime islamiste.
Le régime islamiste est en place depuis 34 ans, et cela d'un côté avec la collaboration constante des impérialistes et de l'autre coté, une répression sanglante vis à vis des révolutionaires, des travailleurs, des femmes, des étudiantes ...
Connaitre et comprendre cette situation nous donne une grande opportunité pour refléchir au futur et aux changements possibles.
Aujourd'hui, la plupart des génocidaires et des réactionaiers de l'époque passée et actuelle sont en train de discuter des alternatives futures pour le peuple Iranien.
Notre travail est de résister à ces alternatives réactionaires.
Nous voulons parler de tout cela.
Cette rencontre sera un petit pas en vue de comprendre davantage la situation et de la changer.
Nous vous proposons de regarder ensemble quelques vidéos, témoignages de cette époque (révolution 1979) et nous en discuterons ensemble en perse et en français.
Nous souhaitons vivement ouvrir ce débat, partager ces expériences avec un large public, Belge, Iranien ...
Notre comité vous propose également un autre RDV en Mars le 3éme vendredi du mois (comme chaque mois au piano fabrik) à 18 h, un programme spécial autour de la journée internationale des femmes, les femmes ici, en Iran, ailleurs ...
PIANOFABRIEK) Casablanca II) Rue du Fort 35, 1060 Saint-Gilles

کمیته‌ی دفاع از مبارزات مردم ایران - بلژیک
کمیته‌ی جوانان بلژیک
۰۴۸۶۴۸۴۳۶۵
کمیته جوانان بلژیک
Youth Committee of Belgium


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر