۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

در دفاع از کارگران زندانی به پا خیزیم


  
در دفاع از کارگران زندانی به پا خیزیم

کارگران، مردم آزاده، تشکل های کارگری؛
رضا شهابی این کارگر فعال و مبارز جنبش طبقه کارگر ایران، از روز دوشنبه ٢٧ آذڕ ماه ١٣٩١، مجدداً دست به اعتصاب غدای تر زده است. او برای رسیدن به خواست و مطالبات ابتدائی خود و همه زندانیان سیاسی، و در اعتراض به رفتار شنیع پاسیار و مامور زندان که او را تهدید کرده بودند، تصمیم به اعتصاب غدا گرفت. ماموران زندان خطاب به رضا گفته بودند که: "ما نمی توانیم هزینه شما ضد انقلاب ها را تامین کنیم و باید خود شما هزینه درمان تان را پرداخت کنید."
این در حالی است که رضا شهابی دارای همسر و دو فرزند است که در این شرایط بحران زده اقتصادی ایران، نزدیک به ٣ سال است که به اتهام دفاع از کارگران و محرومان جامعه در زندان به سر می برد و مطابق اظهارات ربابه رضایی همسر رضا شهابی، اجاره خانه ای که وی و فرزندان او و رضا در آن زندگی می کنند، از طرف مردم و کارگران تامین می گردد. جرم رضا شهابی تنها فعالیت کارگری و دفاع از خواست و مطالبات خود و هم‌طبقه‌ای هایش است. حاکمیت سرمایه‌داری ایران، زبان اعتراض کارگران را برنمی‌تابد و حتی در درون زندان هم، رضا شهابی ها را مورد بی‌حرمتی و آزار و ستم مضاعف قرار می دهد.
کارگران، مردم شریف و آزادیخواه؛
اکنون که رضا شهابی وارد اعتصاب غذا شده است، مطمئنا" وضعیت جسمی او با خطر جدی مواجه خواهد شد. این وظیفه تک تک انسان های آزادی خواه و عدالت جو است که صدای او باشند و با همبستگی بین المللی و اعتراضات سراسری، کارزاری در حمایت از مبارزات رضا شهابی، شاهرخ زمانی، پدرام نصرالهی، بهنام ابراهیم زاده، محمد جراحی و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی به راه بیندازند.
محمود صالحی - ٢٩ آذر ١٣٩١

انتشار از کمیته ی دفاع رضا شهابی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر