۱۳۹۲ بهمن ۵, شنبه

سودجویی با قتل عام کارگران



سودجویی با قتل عام کارگران


« دو کارگرزن بر اثرآتش سوزی دریک کارگاه تولیدی کشته شدند»  خبرگزاری ایلنا 29/10/1392
خبر کوتاه بود، اما عمق فاجعه بزرگ.دخترانی که از سر استیصال و برای تامین مخارج خانواده کارگری یشان در دخمه هایی بنام کارگاه به سر کار آمده بودند ،دیگر به خانه باز نخواهند گشت.
قتل عام کارگران به دلیل سود جویی کارفرمایان و عدم نظارت بازرسین وزارت کار و تامین اجتماعی به امری عادی بدل گشته است.در روز قبل از این حادثه 28/10/1392 سه کار گر چاه کن در میدان آرژانتین  تهران زیر آوار جانشان را از دست دادند. در روز 22/10/1392 کارگری بر اثر سقوط از داربست در مشهد کشته شد. در روز 18/10/1392 ،5 تن از کارگران فنی سینما در پروژه سینمایی معراجی ها جان باختند.این تنها در کارگاههای کوچک نیست که فاجعه مرگ کارگران رُخ می دهد.در هفته گذشته در روز 16/10/1392 در متروی شهری اهواز کارگری بر اثر گیر کردن لباس کارش به واگن حمل بار جان می بازد و در روز 14/10/1392 در کارخانه پتروشیمی خرم آباد لرستان 2 کارگر جوشکار در انفجار مخزن گازوییل کشته می شوند.اینها تنها بخشی کوچک از حوادث شغلی است که گزارش و رسانه ای می شود.متاسفانه در فاجعه کشته شدن 2 کارگر زن خیاط ،آتش نشانی با به همراه نداشتن نردبان هایی به ارتفاع ساختمان دچار آتش شده و بدون تشک های بادی به محل حادثه اعزام می شوند،که همین موضوع باعث وحشت از سوختن و سقوط کارگران زن به خیابان برای نجات از آتش سوزی شده و در نهایت به مرگ این دو کارگر منجر می شود.نکته قابل تامل اینکه این حادثه در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری اتفاق افتاده است.
سندیکای کارگران فلزکار و مکانیک ضمن تسلیت به خانواده های داغدار کارگران اعلام می دارد که با ارسال گزارشی به سازمان جهانی کار ILO در مورد کثرت حوادث شغلی در ایران و عدم توجه سازمان های ذیربط ایرانی در پیشگیری از این حوادث شکایتی را تقدیم این مرکز بین المللی خواهد کرد.
سندیکای کارگران فلزکار و مکانیک  30/10/1392

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر