۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۰, یکشنبه

سوریه: بازداشت سلامه کِیله

سوریه: بازداشت سلامه کِیله
( Salameh Kaileh )

23 آوریل - 2012. به نقل از سرویس خبری جهانی برای فتح:

سلامه کِیله، مارکسیست برجسته و فعال سیاسی عرب فلسطینی که در سوریه زندگی می کنند در شب 23 آوریل توسط رژیم اسد دستگیر شد. این خبر توسطناهید باداوی، یکی از زندانی سیاسی سابق و همسر سابق او، که در آن زمان با او بوده است، اما در حال حاضر در بازداشت به سر نمی برند، گزارش شده است. ظاهرا هیچگونه اعلان رسمی و عمومی در مورد این بازداشت از طرف رژیم اسد نشده است و حتی اخبار بیشتری تا این زمان در این باره وجود ندارد. نیروهای امنیتی بشار اسد، با هجوم و دستگیری فعالان و اعضای اپوزیسیون از طیف های سیاسی مختلف اقدام به دست گیری های فله ای کرده است، و گاهی اوقات بدون پیروی از الگوی قابل تشخیصی از زمان و یا مورد هدف قرار دادن دستگیر شدگان.

کِیله در اوایل سالهای 1990 مدت هشت سال را در زندان گذراند. از آن زمان به بعد اجازه خروج او از سوریه در موارد مختلف رد شده است و همچنین ورود مجدد او به این کشور بیش از یک بار ممنوع است. او در کنفرانس پاریس "چشم انداز انقلاب خاور میانه و شمال آفریقا که در تاریخ 28 ماه مه 2011 از دیدگاه های متنوع برگزار شد در کنار سخنرانان برجسته ی دیگری از جمله حسن شتیلا کمونیست سوری، شهرزاد مجاب فعال ایرانی از دانشگاه تورنتو، و عادل تبات از حزب کمونیست کارگران تونس و ریموند لوتا نویسنده نشریه انقلاب، ارگان حزب کمونیست انقلابی آمریکا، سخنرانی کرد. او منبع اطلاعات برای این سرویس خبری می باشد که در 13 فوریه 2012 مصاحبه اش با سرویس خبری جهانی برای فتح منتشر شد. 
کِیله به عنوان مخالف رژیم اسد و همچنین مخالف دخالت های خارجی، فعالی که از شورش مردم سوریه حمایت می کند و  فردی که مدافع دیدگاه های رادیکال تر در جنبش سوریه و منطقه است، شناخته شده است.
پایان خبر .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر