۱۳۹۱ اردیبهشت ۱, جمعه

جشنواره بین المللی سینمای تبعید برگذار می کند: نمایش فیلم سینمایی نمک زمین


جشنواره بین المللی سینمای تبعید برگذار می کند: نمایش فیلم سینمایی نمک زمین


نمک زمین یکی از شاهکارهای کارگری تاریخ سینما، همراه با زنان و مردان کارگر و انسان های مبارز ضد استثمار، به استقبال روز جهانی کارگر می رویم.
فیلم سینمایی نمک زمین؛ ساخته هربرت بیرمن:
- درامی تصویری درباره اعتصاب کارگران مکزیکی معدن در آمریکا برای احقاق حقوق خود.
- فیلمی درباره نگرش مرد سالارانه کارگران مرد به زنان کارگر و نیز تبعیض جنسی نسبت به آن ها در دخالت درسازماندهی مبارزه ومشارکت دراعتصاب.
- اثری بیاد ماندنی از مبارزه زنان علیه فرودستی درمبارزه طبفاتی و دست یابی به برابری سیاسی - اجتماعی و برابری درکار خانه گی وبرابری در روابط جنسی.
- فیلمی که درزمان ساخت آن - در آغاز دهه پنجاه میلادی، پیشگام طرح اندیشه های بالنده جنبش رهایی زنان در سطح توده ای شد؛ اندیشه هایی که سال ها بعد - در دهه شصت میلادی به حرکت بالنده جنبش رهایی زنان منجر شد.
فیلم نمک زمین، محصول همکاری هنرمندان مترقی هالیوود با اتحادبه کارگران ذوب فلزات و اتحادبه زنان پیشرو امریکا است.
پس از ساخته شدن فیلم، کارتل ها و سرمایه داران آمریکا - همراه با دستگاه نظارت و سا نسور دولت - جلوی پخش فیلم و نمایش آن را گرفتند. صاحبان معادن، کارگران شرکت کننده در فیلم را از کاراخراج کردند. علاوه براین، گروه سازنده فیلم - به ویژه کارگردان آن، هربرت بیرمن، نه تنها از کار کردن درسینما ممنوع شدند و در لیست سیاه قرارگرفتند، بلکه به جرم داشتن عقاید چپ و رادیکال تحت پیگرد پلیس امنیتی آمریکا قرارگرفته و در کمسیون تفتیش عقاید مک کارتی به محاکمه کشیده شدند.
زمان نمایش : یکشنبه 29 آپریل از ساعت 15 تا 19
محل نمایش : ساختمان هاگابیو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر