۱۳۹۰ مهر ۱۰, یکشنبه

ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی، بازداشت دو نماینده کارگران، بیانیه مشترک

ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی، بازداشت دو نماینده کارگران، بیانیه مشترک



امروز دو نفر از نماینده های کارگران بازداشت شدند



کارگران پتروشیمی بندر امام در هفتمین روز اعتصاب، به تجمع و راهپیمایی اعتراضی خود ادامه دادند بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز شنبه نهم مهر ماه 90 ، کار گران پتروشیمی بندر امام در هفتمین روز اعتصاب خود مطابق معمول روزهای گذشته در میدان مشرف به دفتر مرکزی این پتروشیمی دست به تجمع اعتراضی زدند و در ساعات مختلفی در این میدان اقدام به راهپیمایی و دادن شعارهای اعتراضی نمودند. کارگران امروز علاوه بر شعارهای روزهای قبل از قبیل قرارداد مستقیم حق مسلم ماست - مزایا مزایا حق مسلم ماست و...، شعار میدادند: تهدید مسئولین دیگر اثر ندارد، تا نتیجه نگیریم این کار ادامه دارد و...

بنا بر این گزارش ساعت 30/14 امروز مامورین جراست دو نفر از نماینده های کارگران به نامهای آقایان منصور عباسی و باقری را به دفتر حراست احضار کردند که به محض این اقدام از سوی مامورین حراست، کارگران اقدام به تجمع در مقابل درب اصلی حراست کرده و با شعار: حراست حراست، بچه ها آزاد باید گردند ، به دفاع از همکاران خود پرداختند و اعلام نمودند تا آزادی نماینده هایشان از آنجا نخواهند رفت اما در ساعت 30/15 دقیقه متوجه انتقال نماینده های خود به اداره اطلاعات شدند.

از سوی دیگر امروز ظریف کار مدیر عامل پتروشیمی در این مجتمع حاضر شد و ضمن برگزاری جلسه ای با مدیران پیمانکاریهای بزرگ اعلام نمود: اگر کارگران فردا کارت ساعت زدند باید بر سر کارهای خود حاضر شوند و در غیر اینصورت از کارت زدن کارگران جلوگیری بعمل بیاید. همچنین بنا بر تصمیم دیگری مدیریت پتروشیمی تلاش کرده است از فردا از حاضر شدن سرویسهای رفت و آمد کارگران بر سر کار جلوگیری نماید تا بدین ترتیب کارگران قادر به رسیدن به محل کار خود نشوند.

بنابرگزارش دیگری نیز که به اتحادیه آزاد کارگرالن ایران رسیده است در فرمانداری ماهشهر برای چگونگی برخورد با اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام کمیته بحران تشکیل شده است. کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام اعلام کرده اند از فردا برای آزادی نماینده هایشان اعتراض خود را تشدید خواهند کرد و با قاطعیت تمام تا رسیدن به خواست بر حق خود مبنی بر عقد قرارداد مستقیم با کارفرما و حذف شرکتهای پیمانکاری به اعتصاب و اعتراض خود ادامه خواهند داد و در مقابل هیچگونه تهدید و فشاری تسلیم نخواهند شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن اعلام حمایت قاطعانه از اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام برای حذف شرکتهای پیمانکاری، اعمال فشار بر این کارگران و بازداشت دو تن از نماینده های آنان را قویا محکوم میکند و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط نماینده های کارگران و تحقق خواستهای آنان است و بدینوسیله کارگران، نهادها و تشکلهای کارگری را به حمایت گسترده از 6500 کارگر اعتصابی پتروشیمی بندر امام فرا میخواند.

 


زنده باد اتحاد و مبارزه کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر

زنده باد همبستگی و مبارزه متحدانه سراسری کارگران ایران

اتحادیه آزاد کارگران ایران

نهم مهر ماه 1390

www.etehadyh.com
k.ekhraji@gmail.com

بیانیه

بیانیه مشترك اتحادیه مستقل كارگران شمال خوزستان واتحادیه ى مستقل كارگران دزفول و هییت موسس كارگران كیف و كفش مهرانه هییت موسس كارگران شركت مخابرات اندیمشك هییت موسس رانندگان مسافربر شخصى اندیمشك وحومه در اعلام حمایت از كارگران اعتصابى مجتمع هاى پتروشیمى ماهشهر و بندر امام كارگران عزیز و متحد مجتمع هاى پتروشیمى ماهشهر و بندر امام درود برشما كه براى تحقق خواسته هاى بر حقتان متحدانه و جانانه به میدان آمده اید.ما اعضاى اتحادیه ها و هییت هاى موسس یادشده مراتب حمایت قاطع خود را از شما عزیزان اعلام میداریم و از همه ى كارگران دیگر مجتمع هاى كشور میخواهیم كه از این اعتصاب حمایت كنند. درد ما طبقه ى كارگر درد مشتركى است كه باید با اتحاد همه جانبه وفراگیر خود آن را درمان كنیم ما نباید فراموش كنیم كه عمل هر فرد و گروهى چه در داخل و چه در خارج در قبال این كارگران معیار قضاوت نهایى آنها در مورد آن فرد وگروه در آینده خواهد بود.پس همه به یارى اعتصاب كنندگان بشتابیم تا در پیروزى آنها كه پیروزى كل جنبش كارگرى ایران است نقش تاریخى خود را ایفا كرده باشیم.


با تشكر


اتحادیه مستقل كارگران شمال خوزستان

اتحادیه مستقل كارگران دزفول

هییت موسس شركت تولیدى كیف و كفش زنانه مهرانه شوشتر

هییت موسس كارگران شركت مخابرات اندیمشك

و هییت موسس رانندگان مسافربرشخصى اندیمشك وحومه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر